Categories
קידום אתרים

שיטות לבדיקת מיקום בגוגל

קידום אתרים נועד למעשה לקדם כל אתר ומיקומו, בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים ובראשן גוגל. מקדמי אתרים מנסים שיטות שונות תוך היצמדות ל"כללים" מנחים במאמץ כביר להגיע אל המקומות הראשונים בתוצאות החיפושים, על פי מילות המפתח ונושאים בהם מתמקד האתר.

מהי חשיבות מיקום האתר בתוצאות החיפוש?

לאנשים רבים לא ברור הפוטנציאל השיווקי והפרסומי העצום הטמון ברשת האינטרנט ובמנועי החיפוש. במציאות של ימינו בה המצב הכלכלי קשה מנשוא, מנסים אנשים רבים לברר מחירים ולקבל הצעות שונות לגבי הרכישות הבאות שלהם דרך רשת האינטרנט. הם יערכו חיפוש בגוגל ולרוב ייכנסו לשלוש התוצאות הראשונות בחיפוש שלהם. נתונים מעלים כי למעלה מ-70 אחוזים מהגולשים אינם ממשיכים לחפש מעבר לשלושת התוצאות הראשונות, ואף כ-90 אחוזים מהגולשים אינם עוברים כלל לעמוד השני בתוצאות החיפוש. על כן מידת החשיפה שמתאפשרת תוך קידום אתרים למקומות הראשונים, מקנה לכל בעל עסק כזה פרסומת עצומה בכל קנה מידה אפשרי, ו"בעלות" ראשונית על פניות לקוחות אליו, ולא לעסקים אחרים לא פחות טובים.

כיצד בודקים מיקום אתר בגוגל?

ישנם כלי קידום אתרים רבים ברשת המציעים בדיקת מיקום לכל אתר ואתר. הם עובדים בשיטה בה מכניסים את כתובת האתר המבוקש, ותוך בדיקה של מנוע החיפוש, מציגה התוכנה את התוצאות שלה המראות בבירור מהו מיקום האתר ביחסים לאתרים אחרים, ואת השינוי שהוא עבר מהבדיקה האחרונה. לדוגמה: האם האתר עלה או ירד במיקום שלו ובכמה תוצאות הוא עלה?

נתונים רבים יכולים להשפיע על תוצאות החיפוש המוצגות לכל אדם ואדם. המלחמה של גוגל בזיופים ובתהליכי קידום אתרים לא חוקיים נובע מהרצון העז של גוגל להגיע לתוצאות ה"טבעיות" ביותר, אלו שבאמת מציגות את חשיבות ורלוונטיות האתר לאותן מילות וביטויי מפתח. בדיוק משום כך במידה וקיים לנו חשבון בגוגל הוא יתחשב בחיפושי העבר שלנו, כניסות לאתרים ועוד שלל נתונים על מנת להציג את הנתונים הרלוונטיים ביותר לאותו משתמש. כך למעשה מקדם אתרים או בעל אתר הנכנס לאתר שלו ועושה בו פעולות שונות מידיי יום ייראה את האתר שלו עולה בתוצאות החיפוש כאשר יבצע חיפוש לאותן מילות מפתח במנוע החיפוש.

כלים לקידום אתרים העוזרים לוודא מיקום

כלי קידום אתרים רבים מאפשרים לנו את הצגת המיקום והשינויים שהאתר עבר במנועי החיפוש השונים. כלים אלו הם למעשה תוכנות המותקנות במחשב ובעת לחיצה על כפתור הריענון של התוכנה היא תסרוק את כל תוצאות החיפוש על פי ביטויים אותם יכניס המשתמש. בנוסף דרוש להכניס את כתובת האתר אותו נרצה לבדוק על מנת לאסוף מידע סטטיסטי אודות השינויים שעבר האתר לכל אורך תהליך קידום אתרים.

כלי קידום אתרים נוסף לבדיקת המיקום של האתר בגוגל הינם אתרים ברשת המכילים שני שדות כתיבה. באחד נרשום את שם האתר ובשני את ביטויי המפתח של האתר שאת מיקומו נרצה לבדוק. האתר יציג לנו את מיקום האתר בגוגל, כתובת האתר ותיאור קטן של האתר כפי שהוא מופיע במנוע החיפוש לציבור הגולשים הרחב.

בדיקה וערנות של מקדמי אתרים למיקום האתר במנועי החיפוש בכלל ובגוגל בפרט הנו חלק בלתי נפרד מפרויקט קידום אתרים מצליח. זה יכול להוות את ההבדל בין פרויקט מצליח לפרויקט נכשל, בו למקדם האתרים אין מושג היכן האתר, האם פעולותיו עודכנו וקידמו את האתר, או לא עבדו כלל, ועוד שלל נתונים אותם יש לדעת היכולים להשפיע רבות על המשך הפרויקט. קידום אתרים נכון נמצא "עם היד על הדופק" ויודע בדיוק מה עובר על האתר לרבות העליות והירידות במיקומו. רק כך ניתן להצליח ולבנות אסטרטגיה נכונה שתצליח ובענק בדרך למקום הראשון!