Categories
קידום אתרים

מה זה קידום אתרים בכלל?

אכן כן, זו השאלה. מה זה קידום אתרים בכלל ולמה אנחנו (בעלי המקצוע, בעלי העסקים) צריכים זאת בכלל? ואם כן, איך עושים זאת: מה עדיף, בעזרת חברת קידום אתרים או שמא בצורה עצמאית?

קידום אתרים הינו נושא רחב ומלא שאלות ולא תמיד ישנם תשובות אבל מה זה קידום אתרים בגוגל חשוב להיאמר בצורה הברורה והנכונה ביותר!

גוגל הינו מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם ואין על כך כלל ויכוח, בכל "שאילתא" של גולש כמו "חברת ניקיון" או שאלה מרוכזת יותר כמו "חברת ניקיון בנתניה" אז יש על אותה שאילתא כמה וכמה "תשובות" שהם אתרים אשר עונים על השאלה הזו בצורה כזו או אחרת (בצורת אתר מקצועי של חברה מקצועית בתחום או תשובה כאתר הפועל כאינדקס עסקים באזור המבוקש)

קידום אתרים מתחיל ומסתיים בעובדה שחברות רוצות להיות כאותן "תשובות" לשאילתות הללו, כאשר גולש (וישנם המון שכאלו) אשר יקליד "חברת ניקיון" ישנם המון חברות ניקיון אשר מקבלות תעבורה ואף לקוחות חדשים בזכות אותו מיקום חשוב – המקום הראשון בביטוי הראשי של השואלים.

  • הצבת אופטימאליות אל מול מנועי החיפוש (במיוחד מול גוגל) – אתר אופטימאלי לגוגל הינו אתר אשר "נח" לקריאה ונכון לשאלות הגולשים, כלומר באם האתר שלנו עוסק במכירת פרחים היינו רוצים שיופיע בצורה ממוקמת גבוה בביטוי "חנות פרחים" אבל אם אנחנו חנות פרחים פיזית היושבת באזור הדרום אין סיבה שנעלה בתוצאות של שאלות כמו "חנות פרחים בחיפה" מה שאומר שאנחנו צריכים לדאוג שהאתר שלנו (מכל הבחינות ושרובן טכניות) יהיה תואם לביטוי הנ"ל. אתרים רבים מוצאים את עצמם רחוק מאוד בתוצאות רק משום שבתמימות אמיתית לא כתבו כלל את הביטוי הראשי הנ"ל באתר שלהם מה שגורם לגוגל להבין שאין קשר בין האתר לביטוי. קידום אתרים בצורה נכונה אמורה לגרום לאתר להיות תואם במאת האחוזים אל מול גוגל ושאר מנועי החיפוש אשר תורמים גם הם לפעמים
  • הצבעות אמון מאתרים רלוונטיים – אופי תהליך קידום אתרים בכמה וכמה חברות קידום מסתכם בקבלת קישורים מאתרים אחרים ברשת, העניין הוא לא רק לקבל קישורים ממיליוני אתרים ברשת (כמה שזה אבסורד באתרי הארץ) העניין הוא לדעת מאיזה אתר שווה לנו לקבל קישור ומאיזה אתר רק נגרום נזק או במקרה הטוב לא יעזור לאופי קידום האתר שלנו, אבל על בניית קישורים נכונה נדבר בפוסט מאוחר יותר..
  • התוכן הוא המלך? – חברות קידום אתרים רבות מציגות את אופי הקידום בצורה הברורה "התוכן הוא המלך" למרות שדאז כולם ידעו שככל שיהיה יותר תוכן באתר כך גם יקודם בגוגל, אין זה נכון לדעתי כבר הדבר. ככל שנדאג שהאתר יהיה אופטימאלי ואף מלא בתכנים – יקבל את מיקומו המתאים אבל אין זה אומר שצריך לפוצץ בתכנים את האתר, מספיקים 100-150 מילה לכל עמוד בשביל להסביר מה ואיך החברה עושה עבורך

סיכום אמצע – תהליך קידום אתרים

אין צורך לרוץ אחרי אותם אתרי מאמרים אשר מסבירים על "קישורים, קישורים, קישורים…" לתהליך קידום אתרים בצורה מקצועית, מספיק שנבין מה הגולש מחפש בדיוק כמונו ונדאג להציג זאת באתר בשפת HTML ברורה לכל "גוגלבוט" (זחלני המידע של גוגל) תוכן רלוונטי ונכון לגולש וכמובן חווית משתמש נוחה ומעניינת מספיק לגולש בשביל להבין שהוא רוצה להיות הלקוח הבא שלנו.